تهران برای معادله برد - برد در مذاكرات 1+5 حضور خواهد یافت
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'سید محمد علی حسینی' در گفت و گو با رادیو ایتالیایی برون مرزی صدای جمهوری اسلامی ایران، در باره پیامدهای تصمیم كشورهای اروپایی برای اعمال تحریم های یك جانبه و ناعادلانه علیه تهران، تصریح كرد: سیاست تقابلی اتحادیه اروپا، سیاستی غیرمنطقی و ناكارآمد است و زیان آن قبل از همه متوجه ملت های اروپایی خواهد شد.

وی گفت: بدیهی است كه دولت های تحریم كننده مسئول پیامدهای اقتصادی و نارضایتی عمومی ناشی از آن هستند.

حسینی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران به راحتی قادر به جایگزینی اروپا برای فروش نفت خود است و منتظر فرا رسیدن زمان اجرای تحریم های اتحادیه اروپایی نخواهد شد.

وی افزود: ایران همواره به رویكرد گفتگو و همكاری با اروپا تاكید نموده و آنرا تنها راه حل برای غلبه بر مشكلات فعلی ارزیابی می كند؛ ما همچنین خود را متعهد به تامین انرژی برای مردم دنیا از جمله ملتهای اروپایی می دانیم لیكن لازمه اینكار پرهیز دولتهای غربی از اتخاذ رویكردهای نادرستی است كه منافع ملت ایران را نشانه می رود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم در باره تحولات اخیر و تاثیر ان بر روابط ایران و ایتالیا، اظهار داشت : روابط تهران و رم بر مبنای اشتراكات فراوان تاریخی، تمدنی، فرهنگی و همچنین منافع مشترك و احترام متقابل شكل گرفته و انتظار می رود كه بروز برخی مشكلات مقطعی و گذرا نتواند در عزم دو كشور برای گسترش روابط و تعمیق همكاریهای فیمابین خللی ایجاد كند.

حسینی، در این گفت و گو در باره نتایج مذاكرات اتی گروه 1+5 در شرایطی كه امریكا و برخی از متحدانش به رغم آگاهی از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای تهران به تبلیغ و فشار علیه ایران ادامه می دهند، تاكید كرد: نسبت به مذاكرات آتی خوشبین هستیم و با امید به رسیدن به یك معادله برد – برد در آن حضور خواهیم یافت.

وی افزود: مذاكرات باید در فضایی به دور از تنشهای سیاسی و تبلیغاتی و بدون هر گونه پیش شرط از سر گرفته شود و حقوق مشروع و قانونی ملتها باید عملأ مورد توجه و احترام تمامی طرفهای مذاكره قرار بگیرد.

حسینی، گفت: پیشبرد برنامه صلح امیز هسته ای در ایران یك تصمیم همگانی و یك اجماع ملی است كه تمامی آحاد ملت ایران بر آن اتفاق نظر دارند و جامعه بین المللی نیز آن را به رسمیت شناخته است.

وی یاداور شد: از سوی دیگر برخورداری و بهره برداری از فناوری مسالمت آمیز هسته ای بر اساس تمامی قوانین و معاهدات بین المللی ذیربط، از جمله حقوق طبیعی مشروع و قطعی كشورها به شمار می رود.

سفیر ایران در ایتالیا گفت : ملت ایران تصمیم گرفته از این حق مسلم خود در چارچوب معاهده NPT و اساسنامه آژانس بین المللی انرژی هسته ای برخوردار شود و علیرغم سیاست های انحصار طلبانه برخی از كشورها، در این دانش به خودكفایی رسیده و این مسیر را ادامه خواهد داد.

اروپام **1596





:: برچسب‌ها: اقیانوس , فرانسه , د ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: